آموزشی

داستان کوتاه

داستان مورچه

مورچه هرروزصبح زودسرکارمی رفت و بلافاصله کارش راشروع می کرد. باخوشحالی به میزان زیادی تولید می کرد.رئیسش(که یک شیربود) ازاین که می دیدمورچه می تواندبدون سرپرستی بدین گونه کارکند، بسیار متعجب بود.

بنابراین  سوسکی را که تجربه بسیار بالایی در سرپرستی داشت و به نوشتن گزارشات عالی شهره بود، استخدام کرد.

اولین تصمیم سوسک راه اندازی دستگاه ثبت ساعت ورودوخروج بود.او هم چنین برای نوشتن و تایپ گزارشاتش به کمک یک منشی نیاز داشت. عنکبوتی هم مدیریت بایگانی و تماس های تلفنی او را بر عهده گرفت.

شیر ازگزارشات سوسک لذت می برد و از او خواست که نمودارهایی که نرخ تولید را توصیف
می کندتهیه نموده که با آن بشود روندها را تجزیه و تحلیل کند. او می
توانست از این نمودارها(درگزارشاتی که به هیات مدیره) می داد استفاده کند. بنابراین سوسک مجبور شد که کامپیوترجدیدی به همراه یک دستگاه چاپگر لیزری بخرد. او از یک مگس برای مدیریت واحد تکنولوژی اطلاعات استفاده کرد.

مورچه(که زمانی بسیار بهره وروراحت بود) از این حدافراطی کاغذبازی و جلساتی که بیش ترین وقتش را هدر
می دادمتنفر بود.

شیر به این نتیجه رسید که زمان آن فرارسیده که شخصی را به عنوان مسئول واحدی که مورچه در آن کار می کرد معرفی کند. این سمت به جیرجیرک داده شد.

اولین تصمیم او خرید یک فرش و نیز یک صندلی ارگونومیک برای دفترش بود. این مسئول جدید یعنی جیر جیرک هم به یک عددکامپیوترو یک دستیار شخصی که از واحدقبلی اش آورده بود، به منظور کمک به برنامه بهینه سازی استراتژیک کنترل کارها و بودجه نیازپیدا کرد. اکنون واحدی که مورچه در آن کار می کرد به مکان غمگینی تبدیل شده بود که دیگر هیچ کسی در آن جا نمی خندید و همه ناراحت بودند.

در این زمان بود که جیرجیرک ، رئیس(یعنی شیر)را متقاعدکردکه نیاز مبرم به شروع یک مطالعه سنجش شرایط محیطی وجود دارد. با مرور هزینه هایی که برای اداره واحد مورچه می شد، شیر فهمید که بهره وری بسیار کم تر از گذشته شده است.

بنابراین اوجغد(که مشاوری شناخته شده و معتبر بود)را برای ممیزی و پیشنهاد راه حل اصلاحی استخدام نمود. جغد سه ماه را در آن واحد گذراند وبا یک گزارش حجیم چند جلدی باز آمد، نتیجه نهایی این بود: تعدادکارکنان زیاداست.

حدس می زنید اولین کسی که شیر اخراج کرد چه کسی بود؟

.

.

.

.

.

مسلماً مورچه؛ چون او عدم انگیزه اش را نشان داده و نگرش منفی داشت!!!

 

 

  • پژمان کبیری

نظرات  (۱)

  • سامانیان
  • سلام.صفحه شما همیشه unique .خیلی لذت بردم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی